در این نشست آقای Randall Stephenson  مدیر اپرا تور AT&T نیز به چشم می‌خورد، طی این جلسه آقای اوباما با مدیران شرکتهای فعال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به گفت و گو درباره امنیت فضای سایبری پرداخت. طی این نشست که دیروز برگزار گردید اوباما با ۱۳ تن از مدیران شرکتهای آمریکایی به گفت و گو پرداخت.

به نقل از روزنامه New York Times این نشست در کاخ سفید برگزار گردید و حاضران نیز به گفت و گو دو طرفه پرداختند، موضوع این نشست بیشتر حول امنیت فضای سایبری و راه کارهای مقابله با آن بود.به گزارش روزنامه تایمز، مدیران شرکتهای AT&T،  Exxon Mobil، Bank of America و JPMoorgan Chase جز حاضرین این نشست بودند.

طی چند هفته گذشته همانطور که مطلع هستید چندین شرکت تجاری و فعال در زمینه‌ی فناوری اطلاعات مورد هجوم حملات سایبری قرار گرفتند. بانکهایی که سرویسهای خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می‌دادند جز اهداف این حملات بودند. طی این مدت نیز این حملات به یکی از موضوعات مهم مورد توجه رئیس جمهور آمریکا تبدیل شد و مسئولین حکومت آمریکا نیز با توجه به داده‌های دیجیتالی، حکومت چین را عامل اصلی این حملات دانستند. به نقل از تایمز، اوباما در پی این است تا از شرکتهای حاضر در این نشست قول مبنی بر تامین حداکثر امنیت ملی ایالت آمریکا را دریافت نماید.

حکومت چین نیز در پاسخ به اتهامات اخیر خاطر نشان کرد که خود این کشور نیز مورد هجوم حملات سایبری از طرف هکرهای آمریکایی قرار گرفته است. ماه گذشته نیز اوباما جهت برقراری امنیت کامل شهروندان آمریکایی نیز از تمامی مسئولین شرکتها درخواست نمود تا اطلاعات محرمانه حاصله از حملات سایبری صورت گرفته  را در اختیار آژانسهای جاسوسی آمریکا قرار دهد.

کاخ سفید به طور رسمی از موضوعات و نتایج حاصله این نشست خبری منتشر نکرد ولی دبیر  مطبوعات کاخ سفید Jay Carney، خاطر نشان کرد که به نتایج حاصله از این نشست خرسند بوده و امیدوار است که مدیران شرکتهای مذکور هرچه سریعتر اقدامات لازم را اتخاذ نمایند.